Pressemeddelelse Astral Biking Fjordløbet, august 2017

Pressemeddelelse om Astral Biking Fjordløbet

Astral Biking Fjordløbet køres søndag den 13. august 2017, og holder dermed traditionen vedlige som en fast del af Randers Ugen. Løbet har været med på programmet siden starten i 1977.

Astral Biking Fjordløbet er lig med Folkefest på to hjul, og arrangørerne Randers Cykleklub af 1910 og Randers Cykelmotion ser igen i år frem til løbet med forventningens glæde, for der hersker en helt speciel stemning, både når de mange cyklister sendes af sted, og når de igen ankommer til Dronningborg Stadion efter nogle herlige timer i sadlen.

Ruterne:
Igen i år er der fire ruter at vælge imellem, 15, 30, 50 og 100 km, så der er noget at vælge imellem for både cykelmotionisten, der ønsker en lang tur på 100 km i forholdsvist højt tempo, og i den anden ende af skalaen kan de helt yngste benytte 15 km ruten til at få lidt motion sammen med forældre og bedsteforældre.

30 km ruten er fortsat den distance, som langt de fleste deltagere foretrækker, og her mærker arrangørerne virkelig, at Astral Biking Fjordløbet er en folkefest og tradition for Randers borgerne, hvor sammenhold og socialt samvær er i højsædet.

”Vi ser rigtig mange, der bruger Astral Biking Fjordløbet som en familie/venne hyggedag, firmaevent eller lignende, hvor de alt efter niveau og ambitioner kører forskellige distancer, og når alle fra holdet er retur ved Dronningborg Hallen efter strabadserne på landevejen, så er der livlig aktivitet med at få stillet pavilloner op, og hygge sig med frokost, grill og alt muligt andet til langt ud på eftermiddagen,” fortæller Lotte Schmidt, løbskoordinator fra Randers Cykleklub af 1910.

Randers Cykelby bakker op om løbet
Randers Cykelby har gennem flere år været en meget aktiv samarbejdspartner i Astral Biking Fjordløbet, og igen i år er Randers Cykelby med i indsatsen for at få flere børn og unge ud på cyklerne. Cykelbyen støtter bl.a. løbet ved at dække halvdelen af startgebyret for de unge mellem 0 og 16 år, og på selve løbsdagen har Randers Cykelby forskellige aktiviteter på pladsen for både små og store.

Samarbejdspartnere og fakta om løbet
Løbet arrangeres af Randers Cykleklub af 1910 og Randers Cykelmotion i stærkt samarbejde med Astral Biking, BikeRepair, Randers Amtsavis, Thor og Randers Cykelby.

Det Randers baserede firma Astral Biking er i år ny sponsor for løbet, og indehaverne, René Krebs og Klaus Fuglsang, ser meget frem til løbet ”Vi er som lokal virksomhed glade og stolte over at være en del af Astral Biking Fjordløbet” oplyser de.

BikeRepair er klar med en stand på pladsen, og kan yde service på deltagernes cykler efter behov. Indehaver Peer Pinnerup, der også er manden bag det lokale MTB Team, Team Merida Astral Biking, er årets starter på alle 4 distancer.

Løbet køres søndag den 13. august med start og mål ved Dronningborg Hallen, hvor der køres efter denne tidsplan:
100 km, første start kl. 9.00
50 km, første start kl. 9.15
30 km, første start kl. 9.30
15 km, første start kl. 10.15

De længste distancer har flere depoter undervejs på ruterne, og for alle distancer er der slutdepot i målområdet med chokolade, drikke osv.

Løbets hjemmeside: www.fjordloebet-randers.dk

170302 - Astral Biking Fjordløbet_Logo